ベトナムのホテルからメールが届き焦った

前払いのホテル代金を誤って2重に引き落としてしまったということと。
その過払い分を返金処理したという内容。
証拠としてベトナム銀行のレセプトも添付してきた。


まー人間だから過ちはある。
しかし、その後の対応が問われることとなるので、今回のこのホテルの対応は一応及第点ではなかろうか。


でも、しかし、吾輩もその事実に気付かなかったわけで、今回新たな格言を思いついた。
「銀行預金通帳は適時記帳し、不明な金の移動には注意しよう!」・・・・・お粗末。




(氏名は仮名とし、日付と金額も一部変更した。)


Dear M. 吾輩,

Greetings from Hotel Saigon Morin Hue!

Firstly, we would like to thank you so much for choosing our hotel service.

As being informed from our bank (Vietcombank, Hue branch) that they made double charge on your credit card due to the trouble in their processing line on 10 Nov 2012.

However, please do not worry, our bank already refunded the double charge amount of VND4,883,200 (EQV USD235) to your credit card account No ********, 1 Dec 2012. It take about 2 or 3 days for bank processing. Please help us to double check your bank account in today or tomorrow. We are attaching the bank's receipt for the proof of transaction for your review (order 3).

We do appologize about this inconvenience caused to you and thank you for your kind understandiing.

Should you have any inquiry, please do not hesitate to contact us.

Looking forward to welcoming you to spend the New Year 2013 with us.
[PR]

by sekaihahiroi | 2012-12-12 17:17 | Vietnam | Trackback | Comments(1)

トラックバックURL : https://anyouba.exblog.jp/tb/19656413
トラックバックする(会員専用) [ヘルプ]
Commented by Cialis 20 mg at 2018-04-18 19:07 x

Reliable material. Thank you.

5 mg cialis coupon printable http://kawanboni.com/
名前
URL
画像認証
削除用パスワード